AGENCIJA
VIJESTI
STANDARDI
POBOLJŠANJE KVALITETA
REGISTRI I LISTE
Dana 01.06.2023. godine u okviru edukacije za koordinatore kvaliteta održani su Moduli: “Sistem žalbi” i “Upravljanje rizikom i incidentne situacije”
"Sistem prigovora, žalbi i sugestija u zdravstvenim ustanovama" predavao je g.din Armin Hurić, mr.iur., načelnik Sektora za poslove organizacije i poboljšanja kvaliteta JZU Univerzitetskog kliničkog centra Tuzla. U okviru ovog modula bilo je riječi o formiranju Komisije za prigovore i žalbe u okviru zdravstvene ustanove, šta je to prigovor, žalba, pohvala, sugestija. Uz to se govorilo i o sistemu žalbi i zašto je on potreban, šta obuhvata sistem žalbi, što uključuju pisane politike i procedure, uputstvo korisnicima za podnošenje prigovora, vodič za pacijente, vođenje postupka, odgovor na prigovor ili žalbu. Za pravilno funkcionisanje sistema žalbi neophodno je i educirano osoblje za reagovanje na prigovore i upravljanje prigovorima. Koordinatori kvaliteta su naučili kako obaviti klasifikaciju i analizu prigovora, kako izvještavati o prigovorima. Također, učesnici edukacije su bili upoznati i sa obrascem za podnošenje prigovora, zatim o kriznoj komukaciji, s posebnim osvrtom na moguće situacije u zdravstvenoj ustanovi, analizu situacija i načine rješavanja.
Predavanje iz Modula “Upravljanje rizikom i incidentne situacije” održao je g.din Salih Slijepčević, šef službe za upravljanje rizikom u UKC Tuzla.
U okviru predavanja “Upravljanja rizikom” učesnici su imali priliku steći uvid u principe upravljanje rizikom, kao i njihovu primjenljivost u izgradnji sistema kvaliteta, upravljanja rizikom vezane za standarde zdravstvenih ustanova i primjere o potencijalnoj uštedi sredstava davalaca zdravstvenih usluga (cost benefit) do koje može doći primjenom principa upravljanja rizikom u cijeloj organizaciji. Predavanje o incidentinim situacijama je ukazalo na uticaj prevencije incidentnih situacija na resurse i pacijente, zatim, razjasnilo razlike između medicinskih grešaka i incidentnih situacija i dalje upoznati se sa vrstama incidentnih situacija i postupkom prijave, analize i izvještavanja.