AGENCIJA
VIJESTI
STANDARDI
POBOLJŠANJE KVALITETA
REGISTRI I LISTE
Dana, 24. aprila 2025. godine, u prostorijama hotela Hollywood na Ilidži, nastavljena je kontinuirana obuka za koordinatore kvaliteta koju organizuje Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ). Obuka je započela u 08:45 sati, a okupila je ukupno 43 učesnika iz različitih zdravstvenih ustanova – kako iz javnog, tako i iz privatnog sektora – uključujući kliničke centre, bolnice, poliklinike i ordinacije širom Federacije Bosne i Hercegovine.
Tokom obuke, uspješno su realizovani Modul 10 i Modul 13, koji su sastavni dio programa kontinuiranog stručnog usavršavanja za koordinatore kvaliteta. U okviru današnjih predavanja dr. sc. Amina Šeta, upoznala je učesnike sa temom „Odnos zdravstveni radnik – pacijent“, Greške i neželjeni događaji.
Tokom ovog predavanja bilo je riječi o strategiji komuniciranja, pristupu razgovoru sa pacijentom, barijerama u komunikaciji, dijelove razgovora sa pacijentima, i komunikaciji sa posebnim osvrtom na moguće situacije na odjelima zdravstvene ustanove, kao i da „Adekvatna komunikacija od strane ljekara treba biti: pravovremena, jasna, potpuna, saosjećajna i fokusirana na stanje pacijenta, te na prognozu i liječenje“.
U nastavku predavanja, mr. psiholoških nauka i psihoterapeutkinja Nermina Vehabović Rudež upoznala je učesnike s vještinama komuniciranja i timskog rada, kroz interaktivne praktične vježbe, kao i pripadajući teoretski dio.
Same vježbe sastojale su se iz praktičnog dijela komunikacijskih sposobnosti te njihove važnosti za obavljanje poslova svih zdravstvenih radnika. S obzirom na neupitnu primjenljivost vježbi koje su obavljene, polaznici su naknadno iskazali zadovoljstvo i korist koju su ostvarili obavljanjem ovih vježbi.
U dijelu vježbi koje su za svrhu imale iskazivanje važnosti timskog rada te adekvatnog rasporeda i izvršavanja zadataka u timu, polaznici su se trebali samostalno organizovati i obaviti nekolicinu jednostavnih zadataka ali tako osmišljenih da ukoliko dođe do krive organizacije odnosno raspodjele poslova, takve zadatke je skoro nemoguće uspješno obaviti.
Upravo ovakav odabir praktičnih vježbi dokaz je praktičnosti i upotrebljivosti AKAZ-ovih obuka.
Zaključno, jučerašnja obuka je potvrdila je uspjeh AKAZ-a da kroz svoje obuke na svaki način izađe u susret klijentima odnosno zdravstvenim radnicima u smislu što bolje pripreme i ostvarenja zadatka podizanja sistema sigurnosti i kvaliteta u zdravstvu FBiH.
Moderator obuke bila je Aida Halilagić, prof., stručni savjetnik za poslove edukacije, facilitacije i podršku.