AKAZ - Agencija za kvalitet i akreditaciju u
zdravstvu u Federaciji Bosne i Hercegovine
   
MAPA SAJTA
KONTAKTI

Dokumenti i linkovi
Edukacija
Meni


Metodološko uputstvo za uspostavljanje, razvijanje i održavanje sistema poboljšanja kvaliteta i sigurnosti zdravstvenih usluga u Federaciji BiH


Održane edukacije:

Izvještaj o edukacija u Univerzitetsko kliničkom centru Tuzla
10.04.-23.06.2008. godine

Fotogafije

Izvještaj o edukaciji timova porodične medicine iz Kantona Sarajevo od 19.03.- 04.06.2008 god.
Fotogafije

Izvještaj o edukaciji Klinička bolnica Zenica i Hrvatska bolnica Nova Bila 2008 god.
Fotogafije

Izvještaj o obavljenim aktivnostima na projektu:«Izrada akreditacijskih standarda i ostalih dokumenata za prijateljski pristup u pružanju zdravstvenih usluga mladima»
Fotogafije


Pitanja koja najčešće postavljate:

Održana šesta radionica za timove porodične/obiteljske medicine iz JUDZ Kantona Sarajevo

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ ) nastavlja sa aktivnostima u okviru Projekta „Uspostavljanje sistema sigurnosnih standarda u primarnoj zdravstvenoj zaštiti“. Tako je 19. i 20. novembra 2014. godine, u prostorijama AKAZ prisustvovalo obuci 18 učesnika iz osam organizacionih jedinica porodične medicine JUDZ Kantona Sarajevo.

Tokom edukacije zdravstveni profesionalci su uradili dva testa i praktične vježbe, kako bi svi članovi timova bili što bolje obučeni da započnu sa radom u oblasti uvođenja sistema sigurnosti. Predavači su bili AKAZ-ovi istaknuti saradnici sa iskustvom na polju unapređenja sigurnosti i kvaliteta u pružanju zdravstvenih usluga.

Naredna edukacija je planirana za 26. i 27. novembar 2014. godine

Spisak učesnika možete vidjeti ovdje...
Program obuke možete vidjeti ovdje...
Fotografije sa obuke možete vidjeti ovdje...


Obuka za osoblje drop-in centara

Započela je druga faza projekta Akreditacija drop-in centara u FBiH koji Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) sprovodi sa Asocijacijom Margina. U ovoj fazi su održane dvije jednodnevne obuke za osoblje drop-in centara Asocijacije Margina (centri u Zenici, Tuzli i Mostaru) i Asocijacije Proi (centri u Sarajevu, Bihaću i Brčkom) 17. i 18.11.2014. godine. Obuke su održane u AKAZ-ovim prostorijama u Sarajevu na kojima je prisustvovalo 29 kandidata, iz šest pobrojanih centara.

Cilj obuke je bio da se učesnicima predoče teorija o standardima i akreditaciji te da im se daju osnovni alati i upute kako početi sa procesom unapređenja kvaliteta pružanja njihovih usluga. Na obuci su polaznicima održana teorijska predavanja o akreditacijskim standardima za drop-in centre i indikatorima koji su definisani unutar prve faze istog projekta. Nadalje, na obuci je detaljno obrađeno kako uraditi samoocjenu koja je ključna u početnom dijelu procesa. Učesnici su potom slušali predavanje o izradi politika i procedura te šta je to rizik i kako se njime upravlja. Učesnici su prošli i praktične vježbe izrade procedura, a dobili su i osnovne informacije o tome šta su to facilitacija i vanjska ocjena. U sklopu ove faze projekta je planirana i obuka za vanjske ocjenjivače koja će se održati u decembru 2014. godine.

Fotografije sa obuke možete pogledati OVDJE
Plan i program obuke možete pogledati OVDJE
Spisak učesnika možete pogledati OVDJE


Održana peta radionica za timove porodične/obiteljske medicine iz JUDZ Kantona Sarajevo

U okviru Projekta „Uspostavljanje sistema sigurnosnih standarda u primarnoj zdravstvenoj zaštiti“ koji Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) radi u saradnji sa Federalnim ministarstvom zdravstva i JU DZ KS, održana je peta obuka za osoblje timova porodične/obiteljske medicine 12.-13.11.2014. godine, u prostorijama AKAZ-a. Obuci je prisustvovalo 22 učesnika, iz osam organizacionih jedinica porodične medicine JUDZ Kantona Sarajevo. Predavači su bili AKAZ-ovi istaknuti saradnici sa iskustvom na polju unapređenja sigurnosti i kvaliteta u pružanju zdravstvenih usluga.

Cilj ove dvodnevne obuke je bio da se učesnici upoznaju sa sadržajem i načinima praktične uspostave sistema sigurnosti u timovima porodične/obiteljske medicine, a to su izrada samoocjene, osnove upravljanja rizikom, indikatorima kvaliteta, način razvoja politika i procedura. Tokom edukacije zdravstveni profesionalci su pored teorijskog dijela uradili i dva testa te praktične vježbe, kako bi svi članovi timova bili što bolje educirani da započnu sa radom u oblasti uvođenja sistema sigurnosti.

Naredna edukacija je planirana za 19.-20. novembar 2014. godine.

Spisak učesnika možete vidjeti ovdje...
Program obuke možete vidjeti ovdje...
Fotografije sa obuke možete vidjeti ovdje...


Početak edukacije
Zavod za alkoholizam i druge toksikomanije Kantona Sarajevo
Zavod za javno zdravstvo Kantona Sarajevo

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u F BiH (AKAZ) započela je još jednu aktivnost u edukaciji zdravstvenih profesionalaca u oblasti uvođenja sistema kvaliteta u zdravstvu.

Riječ je o edukaciji osoblja Zavoda za alkoholizam i druge toksikomanije Kantona Sarajevo, kojima su se pridružili i odabrani zaposlenici Zavoda za javno zdravstvo Kantona Sarajevo, a koja je održana 11. novembra 2014. godine.

Učesnici edukacije su tokom prvog edukativnog modula, koji je prezentirao Prim.dr. Zoran Riđanović, bili upoznati sa svim aktivnostima i zadacima koji slijede u procesu uspostavljanja sistema kvaliteta. Uz to, ovom prilikom su prezentirani i neki edukacijski moduli, kao što su, standardi sigurnosti i kvaliteta, samoocjena, upravljanje rizikom, indikatori kvaliteta, uloga menadžera, timski rad i drugo.

Prva radionica, na kojoj su prisustvovala 23 učesnika je protekla u veoma ugodnoj atmosferi i kvalitetnoj diskusiji. S obzirom na veliku zainteresovanost učesnika edukacije, sigurni smo da će tromjesečni rad, koji nam predstoji, dati zapažene rezultate.

Fotografije sa edukacije možete naći ovdje...


Edukacija timova porodične medicine u Zeničko-dobojskom kantonu.

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u F BiH (AKAZ), 10. novembra/listopada 2014. godine, započela je sa edukacijom timova porodične/obiteljske medicine u oblasti uspostavljanja sistema sigurnosti i kvaliteta u Zeničko- dobojskom kantonu.

Prezentacija prvog edukativnog modula je bila u Domu zdravlja Visoko, gdje su se okupili timovi iz domova zdravlja Zenica, Breza, Kakanj, Vareš i Visoko.

Dr. Ahmed Novo, direktor AKAZ-a, na početku je upoznao prisutne o osnovnim funkcijama Agencije, zakonima koji regulišu kvalitet i sigurnost zdravstvene zaštite, o razlozima za uvođenje sistema kvaliteta i sigurnosti, o sertifikaciji i akreditaciji zdravstvenih ustanova, standardima, s posebnim osvrtom na standarde sigurnosti.

Nadalje, u drugom dijelu bilo je govora o uvođenju sistema kvaliteta i sigurnosti u zdravstvenu ustanovu. Prim.dr. Zoran Riđanović je govorio o ključnim elementima sistema za poboljšanje sigurnosti i kvaliteta u zdravstvu. Uz to, ovom prilikom posebnu pažnju u svome izlaganju posvetio je indikatorima izvedbe, upravljanju rizikom, sigurnosti pacijenata, prijavljivanju incidentnih situacija i sistemu odgovornosti.

Prvom edukacijskom modulu je prisustvalo 25 učesnika edukacije iz ZE-DO kantona. Naredna radionica je zakazana za 17. 11. 2014. godine, na kojoj će učesnici edukacije biti šire upoznati sa standardima sigurnosti i kvaliteta za timove porodične/obiteljske medicine.

Fotografije sa edukacije možete naći ovdje...


Napredna obuka za top – zdravstvene menadžere: „Akreditacija i sertifikacija zdravstvenih ustanova“

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) je 8. i 9. novembra 2014. godine, realizirala naprednu obuku za top – zdravstvene menadžere pod nazivom „Akreditacija i sertifikacija zdravstvenih ustanova“. Imajući u vidu značaj menadžera u procesu uspostavljanja sistema kvaliteta AKAZ je organizirao tailor-made edukaciju za top - menadžere zdravstvenih ustanova.

Dvodnevnoj radionici prisustvovala su 23 učesnika edukacije gdje su imali priliku da razmjene iskustva prije svega u primjeni akreditacijskih/sertifikacijskih standarda koja vodi razvoju usluga i poboljšanju kvaliteta i sigurnosti u cijeloj zdravstvenoj ustanovi. Standardi su i sredstvo za efikasno upravljanje i rukovođenje, ali i zaštita od eventualnih restriktivnih mjera. U cijelom procesu uspostavljanja sistema kvaliteta menadžer zdravstvene ustanove ima ključnu ulogu, a standardi su za menadžera ustanove sredstvo za efikasno upravljanje i rukovođenje zdravstvenom ustanovom.

Program obuke...
Lista učesnika...

Fotografije sa edukacije možete naći ovdje...


Održana četvrta radionica za timove porodične/obiteljske medicine iz JUDZ Kantona Sarajevo

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) je održala četvrtu obuku za osoblje timova porodične/obiteljske medicine u okviru Projekta „Uspostavljanje sistema sigurnosnih standarda u primarnoj zdravstvenoj zaštiti“ 05.-06.11.2014. godine, u prostorijama AKAZ-a. Obuci je prisustvovalo 23 učesnika, iz osam organizacionih jedinica porodične medicine JUDZ Kantona Sarajevo.

Cilj ove dvodnevne obuke je bio da se učesnici upoznaju sa sadržajem sertifikacijskih standarda za timove porodične/obiteljske medicine, kako se izrađuje samoocjena te šta su facilitacija i vanjska ocjena, osnove upravljanja rizikom, indikatorima kvaliteta, razvojem politika i procedura. Tokom edukacije zdravstveni profesionalci su uradili dva testa i praktične vježbe, kako bi svi članovi timova bili što bolje obučeni da započnu sa radom u oblasti uvođenja sistema sigurnosti. Predavači su bili AKAZ-ovi istaknuti saradnici sa iskustvom na polju unapređenja sigurnosti i kvaliteta u pružanju zdravstvenih usluga.

Naredna edukacija je planirana za 12. i 13. novembar 2014

Spisak učesnika možete vidjeti ovdje...
Program obuke možete vidjeti ovdje...
Fotografije sa obuke možete vidjeti ovdje...


Održana treća radionica za timove porodične/obiteljske medicine iz JUDZ Kantona Sarajevo

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) je održala treću radionicu u okviru Projekta „Uspostavljanje sistema sigurnosnih standarda u primarnoj zdravstvenoj zaštiti“ 29. i 30. oktobra 2014. godine, u prostorijama AKAZ-a. Prisutno je bilo 21 član iz 9 timova porodične/obiteljske medicine JUDZ Kantona Sarajevo.

Obuka je prošla u pozitivnom raspoloženju, uz veliku zainteresiranost i entuzijazam učesnika i osoblja AKAZ-a, a u prijateljskoj i radnoj atmosferi. U dvodnevnoj obuci učesnici su imali priliku da se upoznaju sa sadržajem sertifikacijskih standarda za timove porodične / obiteljske medicine, samoocjeni i vanjskoj ocjeni, upravljanjem rizikom, indikatorima kvaliteta, facilitaciji, razvojem politika i procedura. Tokom edukacije zdravstvenih profesionalci su radili dva testa i praktične vježbe, kako bi svi članovi timova bili što bolje obučeni da započnu sa radom u oblasti uvođenja standarda sigurnosti.

Naredna edukacija će se održati 05. i 06. novembra 2014.

Spisak učesnika možete vidjeti ovdje...
Program obuke možete vidjeti ovdje...
Fotografije sa obuke možete vidjeti ovdje...


Obuka za vanjske ocjenjivače

Okončana je treća faza projekta Izrada akreditacijskih standarda za pružanje DPST usluga u BiH koji Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) sprovodi sa Partnerships in Health/Partnerstvo za zdravlje. U okviru ove faze realizirana je dvodnevna obuka za vanjske ocjenjivače u AKAZ-ovim prostorijama dana 27.-28.10.2014. godine.

Cilj obuke je bio da se učesnicima predstave glavni principi vanjskog pregleda, kako se on pravilno radi te koji su zadaci i obaveze vanjskih ocjenjivača po pitanju evidentiranja dokaza i pisanja izvještaja. Drugi dan obuke su učesnici bili podijeljeni u grupe od 4 do 6 učesnika, a svaka grupa je imala svog facilitatora radi što većeg kvaliteta ove visoko profilirane edukacije. Grupe su sa facilitatorima prošle kroz interaktivne vježbe kako bi im se predočio praktični aspekt različitih segmenata vanjske ocjene u zdravstvenim institucijama. Predavači i facilitatori na obuci su bili dugogodišnji AKAZ-ovi saradnici, stručnjaci sa iskustvom na polju unapređenja sigurnosti i kvaliteta u zdravstvu.

Posebno nam je zadovoljstvo istaći kako su na obuci pored istaknutih zdravstvenih profesionalaca iz FBiH, učestvovale i dvije predstavnice hrvatske Agencije za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu i socijalnoj skrbi, prof. dr. Jasna Mesarić, ravnateljica Agencije i dr. Maša Bulajić, pomoćnica ravnatelja za akreditaciju te predstavnica srbijanske Agencije za akreditaciju zdravstvenih ustanova Srbije, mr.ph. Svetlana Stojkov, ujedno i direktorica Farmaceutske komore Srbije i članica Upravnog odbora AZUS-a, koje su se rado odazvale našem pozivu za učešće na obuci.

Prisustvo obuci uvaženih kolegica je početak realizacije dogovora napravljenih u okviru Zdravstvene mreže Jugoistočne Evropu u vezi sa sudjelovanjem kolega iz Regiona u mješovitim i kombiniranim timovima vanjskih ocjenjivača za akreditaciju zdravstvenih ustanova.

Fotografije sa obuke možete pogledati OVDJE
Plan i program obuke možete pogledati OVDJE
Spisak učesnika možete pogledati OVDJE


Početak edukacije
Uvođenje sistema sigurnosti i kvaliteta u Domu zdravlja Cazin

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u F BiH (AKAZ), 10. oktobra/listopada 2014. godine, započela je sa edukacijom zaposlenika DZ Cazin u oblasti uspostavljanja sistema sigurnosti i kvaliteta.

Tokom prvog edukativnog modula, dr. Ahmed Novo, direktor AKAZ-a, upoznao je prisutne o osnovnim funkcijama Agencije, zakonima koji regulišu kvalitet i sigurnost zdravstvene zaštite, o razlozima za uvođenje sistema kvaliteta i sigurnosti, o sertifikaciji i akreditaciji zdravstvenih ustanova, standardima, s posebnim osvrtom na standarde sigurnosti.

U drugom dijelu bilo je govora o uvođenju sistema kvaliteta i sigurnosti u zdravstvenu ustanovu. Dr. Bakir Nakaš je govorio o ključnim elementima sistema za poboljšanje kvaliteta, principima, kao i o statističkom i dinamičkom modelu institucionalizacije sistema za poboljšanje kvalieta. Ovom prilikom posebno je naglašena uloga i odgovornosti menadžmenta zdravstvene ustanove. Dr. B. Nakaš je također ovom prilikom posebnu pažnju u svome izlaganju posvetio sigurnosti pacijenata i upravljanju rizikom, prijavljivanju incidentnih situacija i sistemu odgovornosti.

Na kraju, učesnici edukacije su upoznati i sa vanjskom ocjenom i sertifikacijom/akreditacijom i dobrobitima koje ona donosi zdravstvanoj ustanovi.

Prvom edukacijskom modulu je prisustvao 31 učesnik edukacije iz DZ Cazin. Naredna radionica je zakazana za 17. 10. 2014. godine, na kojoj će učesnici edukacije biti šire upoznati sa standardima za domove zdravlja i timove porodične medicine.

Fotografije sa obuke možete pogledati OVDJE


Obuka za osoblje DPST centara

Okončana je druga faza projekta Izrada akreditacijskih standarda za pružanje dobrovoljnog, povjerljivog savjetovanja i testiranja
(DPST
usluga) u FBiH
koji Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) sprovodi sa Partnerships in Health/Partnerstvo za zdravlje. U ovoj fazi su održane dvije obuke za DPST savjetnike 26. i 29.09.2014. godine. Obuke su održane u AKAZ-ovim prostorijama u Sarajevu na kojima su prisustvovala 33 zdravstvena profesionalca , iz cijele BiH. Cilj obuke je bio da se učesnicima predoče teorija i standardima i akreditaciji te da im se daju osnovni alati i upute kako početi sa procesom unapređenja kvaliteta pružanja zdravstvenih usluga.

Na obuci su polaznicima održana teorijska predavanja o akreditacijskim standardima za pružanje DPST usluga koji su definisani unutar prve faze istog projekta. Nadalje, na obuci je detaljno obrađeno kako uraditi samoocjenu koja je ključna u početnom dijelu procesa. Učesnici su potom slušali predavanje o procedurama uz praktičnu vježbu izrade procedura u grupama. Polaznici su dobili i osnovne informacije o tome šta su to facilitacija i vanjska ocjena. U nastavku projekta je planirana i obuka za vanjske ocjenjivače koja će se održati u oktobru 2014. godine.

Fotografije sa obuke možete pogledati OVDJE
Plan i program obuke možete pogledati OVDJE
Spisak učesnika možete pogledati OVDJE


Obuka za facilitatore - Akreditacija „bolnica – prijatelja beba“

U sklopu nastavka projekta Akreditacija „bolnica – prijatelja beba“ , Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) je 01.-02.09.2014. godine u svojim prostorijama u Sarajevu održala obuku za facilitatore. Obuci su prisustvovala 24 zdravstvena profesionalca , iz cijele FBiH.

Na obuci su polaznicima održana teorijska predavanja o facilitaciji, dužnostima i pravima facilitatora, što je izuzetno odgovoran zadatak svakog zdravstvenog profesionalca koji se odluči na tu ulogu. Zatim je održano predavanje kako da se jedna zdravstvena ustanova prijavi i pripremi za facilitaciju, koje stvari treba i koje ne treba raditi u tom procesu. Učesnici obuke su bili jako zadovoljni izuzetnim predavanjem iskusnog facilitatora o načinima i metodama facilitacije, negativnim i pozitivnim iskustvima iz kojih se dosta toga moglo naučiti.

Isto tako, učesnici su učestvovali na praktičnim vježbama o tumačenju standarda i kriterija gdje su zajednički prošli kroz neke primjere i dali svako ponaosob doprinos tumačenju. Također, svi su praktično usvojili pravila za pisanje izvještaja nakon facilitacije, koji je jako iscrpan i kompleksan. Predavači i facilitatori na obuci su bili zdravstveni profesionalci koji su dugogodišnji AKAZ-ovi suradnici na polju unapređenja sigurnosti i kvaliteta pružanja zdravstvenih usluga kao i mlade kolegice i kolege koji uskoro trebaju da naprave svoje prve facilitatorske posjete. Obuka je protekla u opuštenoj radnoj atmosferi, a učesnici su istakli zahvalnost i čestitali organizatorima za priliku da budu polaznici ove obuke i na taj način upoznaju kolege i razmijene iskustva.

Fotografije sa obuke možete pogledati OVDJE
Plan i program obuke možete pogledati OVDJE
Spisak učesnika možete pogledati OVDJE


Početak edukacije za medicinske sestre/tehničare u okviru projekta „Jačanje sestrinstva u BiH“

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u F BiH (AKAZ), u okviru projekta „Jačanje sestrinstva u BiH“, 06. juna 2014. godine, započela je edukaciju glavnih sestara iz domova zdravlja u Kantonu Sarajevu. Njima su se pridružile i glavne sestre/tehničari iz domova zdravlja Konjic, Visoko, Vareš, Breza i Kakanj te Psihijatrijske bolnice Kantona Sarajevo.

Tema prve radionice je bila „Uvođenje sistema kvaliteta u zdravstvo“, s namjerom da se prisutni šire upoznaju sa aktivnostima AKAZ-a i zadacima Projekta. Predavač, dr. Zoran Riđanović je objasnio zašto je u sestrinstvu značajno baviti se kvalitetom, koji je regulisan i novim Zakonom o sestrinstvu. Pored toga, bilo je govora i o upravljanju rizikom, medicinskim greškama i sigurnosti zdravstvenih usluga. Nadalje, učesnici edukacije su upoznati i sa samoocjenom i poboljšanjem kvaliteta u domu zdravlja/timu porodične medicine. Poseban naglasak je stavljen na korištenje standarda kvaliteta u domu zdravlja kao i na timski rad i procedure u radu. Završni dio radionice bio je posvećen položaju indikatora u sistemu kvaliteta i njihovoj funkciji.

Naredna radionica je zakazana za 12. i 13.06.2014. godine, na kojoj će učesnici edukacije biti šire upoznati sa standardima za domove zdravlja i timove porodične medicine kao i o značaju procedura, a u okviru praktičnog dijela obuke i pisanjem procedura što predstavlja osnovni zadatak ovog Projekta koji AKAZ realizira u suradnji sa Fondacijom Fami.

Fotografije sa edukacije...


Obuka osoblja porodilišta za akreditaciju "bolnica – prijatelja beba” (03.-04.06.2014.)

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) je u sklopu projekta Akreditacija „bolnica – prijatelja beba“ koji izvodi u saradnji sa UNICEF BiH održala i drugi turnus obuke za osoblje porodilišta. Ovim je završena edukacija osoblja svih porodilišta u FBiH (Sarajevo, Mostar, Zenica, Nova Bila, Bihać, Sanski Most, Velika Kladuša, Bužim, Travnik, Jajce, Goražde, Bugojno, Livno), osim osoblja porodilišta iz Tešnja i Orašja koji su radi nedavnih poplava bili spriječeni da prisustvuju. Osoblje ovih porodilišta će svakako biti uključeni u naredne programe obuke za vanjske ocjenjivače i za facilitatore koje su planirane u projektu u periodu juni-juli 2014. godine. Ono što predstavlja naredni korak u uspostavi sistema kvaliteta i pripremi za akreditaciju „bolnica – prijatelj beba“ je da porodilišta u mjesecu julu 2014. godine urade samoocjenu , da bi na taj način utvrdili nivo pridržavanja u odnosu na zahtjeve predviđene standardima i pripremili akcioni plan. Zatim, ovisno o nivou pridržavanja zahtjeva iz standarda, u periodu avgust-oktobar će uslijediti posjete facilitatora za porodilišta kojima to bude potrebno. Vanjski pregled u cilju sticanja akreditacijskog statusa je planiran za period avgust-novembar 2014. godine, nakon čega Upravno vijeće AKAZ-a donosi odluke o akreditaciji za porodilišta koja ispunjavaju postavljene uvjete. Za sve one koji imaju pitanja po pitanju uspostave kvaliteta u zdravstvenoj ustanovi, osoblje AKAZ-a stoji na raspolaganju na naš telefon 033/771-875 ili na mail: bfhi@akaz.ba.

Fotografije sa obuke možete pogledati OVDJE.

Spisak učesnika možete pogledati OVDJE.


Obuka osoblja porodilišta za akreditaciju "bolnica – prijatelja beba”

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) je prošle godine počela realizaciju projekta sa UNICEF-om u svrhu akreditiranja porodilišta „bolnica – prijatelja beba“ unutar kojeg su skreditirana dva porodilišta i to UKCT i OBS. U nastavku projekta Akreditacija „bolnica – prijatelja beba“ koji Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) sprovodi u saradnji sa UNICEF BiH održana je prva obuka za osoblje porodilišta 29.-30.05.2014. godine. Obuci je prisustvovalo 19 zdravstvenih profesionalaca iz osam zdravstvenih ustanova.

Obuka je zdravstvenim profesionalcima, kako liječnicima tako i medicinskim sestrama/tehničarima, ponudila pregled akreditacijskih standarda za „bolnice – prijatelje beba“, tehnike pisanja procedura kao i osnove o akreditacijskom kolegijalnom pregledu. Urađene su i praktične vježbe pisanja procedura te vježba pisanja indikatora.

Spisak učesnika možete pogledati OVDJE

Program obuke možete vidjeti OVDJE

Fotografije sa obuke možete vidjeti OVDJE


Obuka za osoblje apoteka u Tuzli

Obavještavamo sve zainteresovane menadžere i uposlenike apoteka da Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) organizuje dvodnevnu obuku za osoblje apoteka o sertifikaciji i sertifikacijskim standardima u Tuzli .

Obuka će se održati 09.-10.04.2014. u amfiteatru Klinike za plućne bolesti, Slavinovići, Tuzla.

Uspostava sistema sigurnosti u apotekama zakonom je propisana i obavezna (Zakon o apotekarskoj djelatnosti, „SN FBiH“ broj 40/10, čl. 12., 57. i 72.), a upravo ova obuka nudi rješenja kako da uspostava sistema sigurnosti prođe što jednostavnije. Na ovoj obuci osoblje apoteka će steći praktična znanja i vještine koje će im omogućiti da što bolje i jednostavnije ispune zahtjeve koji proističu iz standarda, a najbolji polaznici će imati mogućnost da uđu u izbor za vanjskog ocjenjivača AKAZ-a za sertifikaciju apoteka.

Svi učesnici će na obuci dobiti Metodološko uputstvo za uspostavljanje, razvijanje i održavanje sistema sigurnosti i poboljšanja kvaliteta zdravstvenih usluga u apotekama - zdravstvenim ustanovama u FBiH, Protokol o pokretanju i vođenju postupka sertifikacije u apotekama u FBiH i druge dokumente koji će im olakšati rad na uspostavljanju sistema sigurnosti.

Sve zainteresovane molimo da prijavu i uplatu izvrše najkasnije do 05.04.2014. godine.

Obrazac za prijavu i uplatnicu možete naći OVDJE

Plan i program Obuke možete naći OVDJE


Obuka osoblja apoteke o procesu sertifikacije i sertifikacijskim standardima

AKAZ - Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH je uspješno održala Obuku za osoblje apoteka o procesu sertifikacije i sertifikacijskim standardima. Obuka je održana 11. – 12.03.2014. godine, u prostorijama AKAZ-a, u Sarajevu. Magistri farmacije, farmaceutski tehničari i drugi parazdravstveni profesionalci su na Obuci stekli uvid u proces sertifikacije, kao i praktična znanja i vještine koje će im pomoći u pripremama za nadolazeću zakonski obaveznu sertifikaciju apoteka (Zakon o apotekarskoj djelatnosti, „SN FBiH“ broj 40/10, član 12., 57. i 72.).

Obuka je prošla u pozitivnom raspoloženju, uz veliku zainteresiranost i entuzijazam učesnika i osoblja AKAZ-a, a u prijateljskoj i radnoj atmosferi. Učesnici su imali priliku da se upoznaju sa sadržajem Sertifikacijskih standarda za apoteke, upravljanjem rizikom i indikatorima izvršenja, politikama i procedurama i uspostavom sistema žalbi u apoteci. Također, stekli su i vještine koje su potrebne za ispunjenje zahtjeva iz standarda kroz praktične vježbe: Pisanje i izračunavanje indikatora, pisanje politika i procedura i sistem žalbi i pohvala u Apoteci. Koncem dvodnevne obuke sumirana su predavanja i vježbe u konkretne akcije koje osoblje apoteka treba da realiziraju.

Obuku je pohađalo 26 učesnik/ca širom FBiH, a najuspješniji kandidati na osnovu položenog testa će imati mogućnost kvalifikacije za AKAZ-ove licencirane vanjske ocjenjivače za sertifikaciju apoteka.

Plan i program obuke možete pogledati OVDJE

Fotografije sa Obuke možete pogledati OVDJE


Okončan zadnji turnus Obuke za osoblje apoteka u 2013. godini

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) je uspješno ispratila i treću generaciju Obuke za osoblje apoteka o procesu sertifikacije i sertifikacijskim standardima u 2013. godini. Obuka je održana 11.-12.12.2013. godine u AKAZ-ovim prostorijama, DZ Ilidža, ul. Dr. Mustafe Pintola 1, Sarajevo. Učesnici su na Obuci stekli uvid u proces sertifikacije, kao i praktična znanja i vještine koje će im pomoći u pripremama za zakonski obaveznu sertifikaciju apoteka (Zakon o apotekarskoj djelatnosti, „SN FBiH“ broj 40/10, član 12., 57. i 72.).

Termin za narednu Obuku za osoblje apoteka će biti objavljen na web stranici AKAZ-a .

Spisak učesnika možete vidjeti OVDJE

Fotografije sa Obuke možete pogledati OVDJE


Završena edukacija zdravstvenih profesionalaca u Bihaću iz oblasti uspostavljanja sistema kvaliteta u zdravstvu

U Kantonalnoj bolnici „Dr. Irfan Ljubijankić“ u Bihaću, 10. decembra 2013. godine, završena je edukacije zdravstvenih profesionalca u oblasti uspostavljanja sistema kvaliteta i sigurnosti u zdravstvenim ustanovama.

Prvog dana edukacije, 9. decembra 2013. učesnici su imali priliku da se upoznaju o „Sučelju primarne zdravstvene zaštite i bolnice“, a koja je organizirana u formi interaktivne radionice. Ovo je bila prilika da se definiraju osnovni problemi koji se javljaju na relaciji dom zdravlja - bolnica. S tim u vezi, dr. Zoran Riđanović, koji je prezentirao ovaj edukacijski modul, posebnu pažnju je posvetio integriranoj zdravstvenoj zaštiti u kojoj se odgovornost za pacijenta dijeli između pojedinaca i timova koji pripadaju različitim zdravstvenim ustanovama.

Tokom prezentacije završnog edukacijskog modula „Projekat u ustanovi“ koji je prezentirala Melka Mercvajler, prof. data su detaljna uputstva o svim aktivnostima koja slijede nakon završetka edukacije. AKAZ-ovi standardi moraju postati dijelom svakodnevne prakse, a Komisija za kvalitet ili zasebno formiran tim imaju sveukupnu odgovornost za upravljanje procesima samoocjene, poboljšanja kvaliteta i vanjske ocjene. Ovom prilikom naglašeno je, također, da je svo osoblje bolnice i doma zdravlja odgovorno za kvalitet i sigurnost zdravstvenih usluga.

Prisutnima se ovom prilikom obratio i direktor AKAZ-a, dr. Ahmed Novo koji je upoznao učesnike edukacije koje su koristi od akreditacije i pojasnio sam postupak akreditacije. U daljem izlaganju dr. Novo je govorio o pravima i obavezama akreditiranih ustanova, kao i o mogućnosti ukidanja i obnavljanja akreditacije.

Na kraju, učesnicima edukacije (149) iz bolnice „ dr. Irfan Ljubijankić“ Bihać i domova zdravlja Bihać, Sanski Most i Bužim uručeni su AKAZ-ovi certifikati o završenoj edukaciji.

Fotografije sa edukacije možete vidjeti OVDJE.


Obuka vanjskih ocjenjivača za akreditaciju "bolnica – prijatelja beba”

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) je u sklopu projekta Akreditacija „bolnica – prijatelja beba“ koji realizira u suradnji sa UNICEF BiH sprovela Obuku za vanjske ocjenjivače porodilišta (04.-05.12.2013.). Obuka je trajala dva dana i njoj su prisustvovali zdravstveni profesionalci iz osam porodilišta i šest gradova Federacije BiH. Prvi dan su se učesnici Obuke upoznali sa zadacima vanjskih ocjenjivača i načelima pregleda na kolegijalnoj osnovi te o usmenom i pisemnom izvještavanju. Drugi dan su kandidati imali priliku da kroz interaktivne vježbe uz pomoć AKAZ-ovih facilitatora praktično primijene teoretsko znanje. Svaki kandidat je bio procijenjen u odnosu na vještine koje se traže za vanjski pregled.

Pored procesa učenja, na opšte zadovoljstvo na Obuci su potaknute i mnoge diskusije te razmjena iskustava između kolega, a sve u svrhu unapređenja kvaliteta pružanja zdravstvenih usluga.

 

Plan i program Obuke možete vidjeti OVDJE.

Fotografije sa edukacije možete vidjeti OVDJE.

 


Završena edukacija zdravstvenih profesionalaca u Mostaru

U Sveučilišnoj kliničkoj bolnici Mostar završena je edukacija zdravstvenih profesionalaca u oblasti uspostavljanja sistema kvaliteta u zdravstvu kojoj je prisustvovalo osoblje zdravstvenih ustanova iz HNK, ZHK i Kantona 10.

U periodu od 19.06.do 28.11.2013. godine zaposlenici Agencije za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH, kao i vanjski saradnici, prezentirali su 16 edukativnih modula, što predstavlja osnov za ulazak u proces uspostavljanja sistema kvaliteta i uvođenja evropskih standarda kvaliteta u zdravstvenu ustanovu.

Završni edukacijski modul „Projekat u ustanovi“ privukao je veliku pažnju učesnika, jer je ovo bila prilika da se učesnicima daju osnovna uputstva o nastavku projekta u zdravstvenoj ustanovi kao i o aktivnostima koja slijede nakon završene edukacije.

Certifikate o završenoj edukaciji je primilo 156 učesnika edukacije.

Fotografije sa edukacije...

 


Obuka vanjskih ocjenjivača za akreditaciju "bolnica – prijatelja beba”

U sklopu projekta Akreditacija “bolnica – prijatelja beba” koji Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) izvodi u saradnji sa UNICEF-om BiH, AKAZ je definisao standarde za akreditaciju “bolnica – prijatelja beba” koji se temelje na deset koraka za uspješno dojenje (UNICEF/WHO, 2009.). Proteklog mjeseca je u sklopu Projekta održana i dvodnevna Obuka za osoblje porodilišta (05.-06.11.2013.) kojoj su prisustvovala 22 zdravstvena profesionalca iz šest gradova i sedam porodilišta u FBiH.

Sljedeća aktivnost u sklopu projekta je Obuka za vanjske ocjenjivače za porodilišta. Obuka za izabrane zdravstvene profesionalce će se održati u AKAZ-ovim prostorijama 04.-05.12.2013. Najuspješniji kandidati će učestvovati u vanjskoj ocjeni (akreditacijski pregled) dva porodilišta u FBiH koja je planirana za kraj godine.

Ljubazno molimo direktore zdravstvenih ustanova koji su dobili poziv, a nisu potvrdili učešće svojih uposlenika na Obuci da to urade što prije.

 

 

Program Obuke možete pogledati OVDJE

 


Edukacija osoblja "bolnica – prijatelja beba" (Baby Friendly Hospital Initiative - BFHI)

U sklopu projekta “Akreditacija bolnica – prijatelj beba” koji Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) realizira u suradnji sa UNICEF-om BiH, AKAZ je organizirao i održao dvodnevnu Obuku za osoblje porodilišta u periodu od 05.-06.11.2013. godine, u svojim prostorijama u Sarajevu . Obuci su prisustvovala 22 zdravstvena profesionalca iz sedam porodilišta u FBiH (Nova Bila, Zenica, Mostar, Tuzla, Sarajevo). Na Obuci su učesnici uradili pred- i post-test te tako pokazali porast znanja sa 49% prije Obuke na 82% po završetku Obuke. Učesnicima su dodijeljeni certifikati, a oni sa najvišim ocjenama će imati priliku da pohađaju Obuku za vanjske ocjenjivače i postanu AKAZ-ovi vanjski ocjenjivači.

U okviru ovog projekta, AKAZ je razvio akreditacijske standarde za “bolnice – prijatelji beba” koji se temelje na deset koraka za uspješno dojenje (UNICEF/WHO, 2009.). Dalje u projektu slijedi Obuka za vanjske ocjenjivače i vanjska ocjena izabranih porodilišta odnosno fokusirana akreditacija porodilišta koji se u pružanju zdravstvenih usluga pridržavaju definiranih standarda.

Spisak učesnika i plan obuke možete pogledati OVDJE

Fotografiju sa Obuke možete pogledati OVDJE.

 


Obuka osoblja apoteke o procesu sertifikacije i sertifikacijskim standardima

AKAZ - Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH je uspješno održala prvi turnus Obuke za osoblje apoteka o procesu sertifikacije i sertifikacijskim standardima. Obuka je održana 08. – 09.10.2013. godine, u prostorijama AKAZ-a, u Sarajevu. Prva generacija magistara farmacije i farmaceutskih tehničara i drugih parazdravstvenih profesionalaca je na Obuci stekla uvid u proces sertifikacije, kao i praktična znanja i vještine koje će im pomoći u pripremama za nadolazeću zakonski obaveznu sertifikaciju apoteka (Zakon o apotekarskoj djelatnosti, „SN FBiH“ broj 40/10, član 12., 57. i 72.).

Obuka je prošla u pozitivnom raspoloženju, uz veliku zainteresiranost i entuzijazam učesnika i osoblja AKAZ-a, a u prijateljskoj i radnoj atmosferi.Učesnici su imali priliku da se upoznaju sa sadržajem Sertifikacijskih standarda za apoteke, upravljanjem rizikom i indikatorima izvršenja, politikama i procedurama i uspostavom sistema žalbi u apoteci. Također, stekli su i vještine koje su potrebne za ispunjenje zahtjeva iz standarda kroz praktične vježbe: Pisanje i izračunavanje indikatora, pisanje politika i procedura i sistem žalbi i pohvala u Apoteci, a sesija pod nazivom „Šta da radim kada se vratim u moju apoteku?“ je sumirala predavanja i vježbe u konkretne akcije koje osoblje apoteka treba da realiziraju.

Interesantno je napomenuti da su učesnici Obuke bili ne samo iz apoteka, nego i iz veledrogerija kao i iz farmaceutskih kuća. Prvi turnus Obuke je pohađao 31 učesnik/ca iz 12 gradova širom FBiH, a najuspješniji kandidati na osnovu položenog testa će imati mogućnost kvalifikacije za AKAZ-ove licencirane vanjske ocjenjivače za sertifikaciju apoteka.

Radi velikog interesovanja kolega, AKAZ je organizovao i objavio termin za naredni turnus Obuke, za 30.-31.10.2013. godine koja će se održati u AKAZ-ovim prostorijama, DZ Ilidža, Sarajevo. Plan i program obuke i obrazac za prijavu možete preuzeti na www.akaz.ba

Fotografije sa Obuke možete pogledati OVDJE


Početak edukacije u HNK, ZHK i Kantonu 10

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u F BiH (AKAZ), 19. juna 2013. godine, započela je sa edukacijom zdravstvenih djelatnika iz bolnica i domova zdravlja iz Hercegovačko-neretvanskog kantona, Zapadnohercegovačkog kantona i Kantona 10.

Edukacija se održavala u Sveučilišnoj kliničkoj bolnici Mostar. Edukaciji su prisustvovali odabrani zdravstveni profesionalci iz: Sveučilišne kliničke bolnice Mostar, RMC „Dr. Safet Mujić“ Mostar, Opšte bolnice Konjic, Županijske bolnice „dr. fra Mihovil Sučić“ iz Livna te domova zdravlja Mostar, Jablanica, Livno, Ljubuški i Čapljina.

Nakon uvodnog izlaganja dr. Ahmeda Nove, direktora AKAZ, koji je prisutne upoznao o zakonskom okviru historijatu Agencije te prezentirao dosadašnja postignuća i planove za naredni period, Melka Mercavjeler, prof. je učesnicima predstavila AKAZ-ov program edukacije i obuke za zdravstvene djelatnike. Prvi edukativni modul, „Uspostavljanje sistema kvaliteta u zdravstvu“ je prezentirao dr. Zoran Riđanović.

Na poziv AKAZ-a prvom modulu su, također, prisustvovale dr. Zehra Karahasanović, direktorica, i dr. Eldina Šešlak, specijalista porodične medicine iz DZ Gračanica, koje su prisutnima izložile svoja iskustva u trogodišnjeme radu na uvođenju sistema kvaliteta u svojoj ustanovi.

Prvom edukativnom modulu je prisustvovalo 58 učesnika. Učesnici edukacije su pokazali interesovanje u oblasti razvoja kulture kvaliteta i sigurnosti u zdravstvenim ustanovama, a da bi akreditacijski proces bio uspješan potrebno je obezbijediti podršku menadžmenta zdravstvene ustanove i motiviranost osoblja, te stručnu pomoć Agencije za kvalitet i akreditaciju.

Fotografije sa edukacije


Sarajevo, 17.06.2013.

Na osnovu člana 27. Zakona o sistemu poboljšanja kvaliteta, sigurnosti i o akreditaciji u zdravstvu („Sl. Novine FBiH“ 59/05 i 52/11), u smislu članova 151. do 154. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Sl. Novine FBiH“ 46/10) i članova 15. i 25. Statuta Agencije za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH („Sl. Novine FBiH 94/07“) te Odluke Upravnog odbora o dodjeli specijalizacije broj: 02-37-225-1/13 od 15.05.2013. godine, Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH , objavljuje

KONKURS

za izbor kandidata za dodjelu specijalizacije

1. SOCIJALNA MEDICINA, ORGANIZACIJA I EKONOMIKA ZDRAVSTVA

Za dodjelu specijalizacija, kandidat treba da ispunjava sljedeće uslove :

- završen medicinski fakultet
- položen stručni ispit
- najmanje jedna godine radnog iskustva nakon položenog stručnog ispita
- aktivno poznavanje jednog stranog jezika

Kandidati koji se prijavljuju na konkurs za dodjelu specijalizacije trebaju dostaviti:

- Prijavu na konkurs sa kraćom biografijom, adresom i kontakt telefonom
- Uvjerenje o državljanstvu ne starije od 6 mjeseci
- Diplomu o završenom medicinskom fakultetu
- Uvjerenje o položenom stručnom ispitu
- Odobrenje za samostalni rad - licencu
- Potvrdu o radnom iskustvu u struci najmanje godinu dana od dana položenog stručnog ispita
- Potvrdu o poznavanju jednog stranog jezika

Dokumenti kojim se dokazuje ispunjavanje uslova trebaju biti u originalu, ovjerene fotokopije ili fotokopije uz prilog originala na uvid.

Prijave na konkurs sa traženim dokazima potrebno je dostaviti lčno ili poštom u roku od 7 dana od dana objavljivanja Konkursa na sljedeću adresu: Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH, ul. Mustafe Pintola br. 1., 71000 Sarajevo , sa naznakom „ za konkurs za dodjelu specijalizacije "

Nepotpune i neblagovremene prijave neće se razmatrati.


Završena edukacija u JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo

Zdravstveni profesionalci iz JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo priveli su kraju edukaciju u oblasti uspostavljanja sistema kvaliteta u zdravstvu 12. juna 2013.

Završni edukacijski modul „Projekat u ustanovi“ koji je prezentirao dr. Zoran Riđanović privukao je veliku pažnju učesnika edukacije. Ovom prilikom učesnicima su data detaljna upustva o aktivnostima koja slijede nakon završetka edukacije. AKAZ-ovi standardi moraju postati dijelom svakodnevne prakse, a Komisija za kvalitet ili zasebno formiran projektni tim ima sveukupnu odgovornost za upravljanje procesima samoocjene, poboljšanja kvaliteta i vanjske ocjene. Sve osoblje doma zdravlja je odgovorno za kvalitet i sigurnost zdravstvenih usluga, naglasio je dr. Riđanović.

Prisutnima se ovom prilikom obratio i direktor AKAZ-a, dr. Ahmed Novo, koji je učesnicima edukacije objasnio ključne razlike između inspekcije, sertifikacije i akreditacije. Posebno se osvrnuo na sertifikacijske standarde - standarde sigurnosti kojim se obezbjeđuje siguran sistem rada i radno okruženje, odgovarajuće procedure i protokoli tokom pružanja zdravstvenih usluga pacijentima i drugim korisnicima i koji se odnose i na sigurnost osoblja zdravstvene ustanove.

Na kraju izlaganja dr. Ahmed Novo upoznao je prisutne da uposlenici AKAZ-a planiraju raditi na pripremi sertifikacijskih standarda za bolnice, domove zdravlja, porodičnu medicinu i stomatološku službu. Također, nastavljaju se aktivnosti u edukaciji zdravstvenih profesionalca u JU DZ Sarajevo, HNK, ZHK i Kantonu 10. Dalje, planirana je i akreditacija Centara za mentalno zdravlje (Projekt mentalno zdravlje u BiH, SDC), uspostava mreže koordinatora kvaliteta u zdravstvenim ustanovama u FBiH, projekti SDC: Jačanje sestrinstva u BiH (SDC), CVRAM projekt (SDC/WHO), kao i reinženjering akreditacijskih standarda za bolnice, domove zdravlja i porodičnu medicinu.

Učesnicima edukacije iz domova zdravlja/ timova porodične medicine Kantona Sarajevo (62) uručeni su AKAZ-ovi certifikati o završenoj edukaciji.

Fotografije sa edukacije...


Početak procesa edukacije u Unsko-sanskom kantonu

Početkom oktobra 2012. godine Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH (AKAZ) započela je proces edukacije u oblasti uspostavljanja sistema kvaliteta, sigurnosti i o akreditaciji u zdravstvu u Unsko-sanskom kantonu.

Edukaciju u Unsko-sanskom kantonu će vršiti osoblje AKAZ-a i angažirani stručnjaci za pojedine teme. Edukacija zdravstvenih profesionalca odvija se u Kantonalnoj bolnici «dr Irfan Ljubijankić» u Bihaću. Pored 48 zaposlenika ove ustanove, edukaciji prisustvuje još osam učesnika iz domova zdravlja Bihać, Sanski Most i Bužim.

Učesnici edukacije će tokom edukacionog procesa biti obučeni da primjene i koriste stečena znanja u praksi. Da bi se razvila kultura kvaliteta i sigurnosti potrebno je angažiranje svih zaposlenika u zdravstvenoj ustanovi. Kroz zajednički rad, razmjenu ideja kako da koriste akreditacijske standarde i razvijaju usluge, članovi osoblja u prilici su da bolje upoznaju svoju organizaciju. Njihovo učešće u programu doprinosi i jačanju entuzijazma za rad i predstavlja katalizator za nove kreativne načine rada za dobrobit osoblja, pacijenata i organizacije kao cjeline.

Fotografije sa edukacije...


Obuka facilitatora za bolnice

Nakon završene edukacije u Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu, AKAZ je u periodu 04.04. - 06.04.2012. proveo naprednu obuku za facilitatore KCUS-a, JU Psihijatrijske klinike "Jagomir" i Kantonalne bolnice Zenica. Edukacija je koncipirana na cjelodnevnoj obuci u trajanju od tri dana i bila je iz slijedećih domena: facilitacija, kontrola i kritička procjena urađene virtuelne samoocjene, AGREE II instrument za ocjenu kvaliteta vodiča i ocjene kliničkih vodiča, indikatori izvedbe za bolnice i formiranje indikatora, klinički putevi i izrada kliničkih puteva, klinička revizija i dizajn protokola kliničke revizije, izrada politika i procedura i prijava i analiza incidentnih situacija, te ocjena zadovoljstva korisnika zdravstvene zaštite i osoblja. Nakon uspješne obuke i položenih testova kandidati su dobili i zvanične certifikate za AKAZ-ove facilitatore.

Fotografije sa edukacije...

Program obuke facilitatora...

Rezultati testa facilitatora...


Održana edukacija za domove zdravlja u kantonu Tuzla u
DZ Gračanica u periodu 29.09.2010. - 29.12.2010. god.

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH održala je edukaciju zdravstvenih profesionalaca iz oblasti kvaliteta, sigurnosti i akreditacije u zdravstvu za timove porodične medicine iz trinaest domova zdravlja iz ovog kantona i to: Gračanica, Tuzla, Banovići, Kalesija, Doboj Istok, Čelić, Sapna, Živinice, Lukavac, Kladanj, Gradačac, Srebrenik i Teočak.

Izvještaj edukacije...


Edukacija zdravstvenih profesionalaca iz Opće bolnice u Gračanici i JZU za fizikalnu terapiju, rehabilitaciju i banjsko liječenje, Ilidža, Gradačac

04.03.2009 – 23.06.2010.

Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u FBiH je 23.06.2010. godine završila sa edukacijom zdravstvenih profesionalaca u Općoj bolnici «dr Mustafa Beganović» u Gračanici. Ovoj edukaciji su prisustvovali i predstavnici iz JZU za fizikalnu terapiju, rehabilitaciju i banjsko liječenje iz Gradačca.

Izvještaj edukacije

Foto album


Edukacija timova porodične medicine ZE - DO kantona i DZ Ključ

U periodu od 04.03.-10.06.2010. godine Agencija za kvalitet i akreditaciju u zdravstvu u F BiH održala je edukaciju zdravstvenih profesionalaca iz oblasti kvaliteta, sigurnosti i akreditacije u zdravstvu za timove porodične medicine iz šest domova zdravlja u ZE-DO kantonu, kao i za učesnike iz DZ Ključ, što predstavlja preduvjet za ulaženje u program akreditacije.

Prema ugovorima koji su potpisani sa domovima zdravlja koji su prijavili 32 kandidata iz timova porodične medicine domova zdravlja Zenica, Tešanj, Vareš, Zavidovići, Visoko i Ključ, edukacija se održavala jednom sedmično i efektivno trajala 14 dana. Nakon završene edukacije svi učesnici su dobili certifikate.

Izvještaj edukacije

Foto album


Okrugli stol: Kvaliteta zdravstvene zaštite

Agencija za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu i Hrvatsko društvo za poboljšanje zdaravstvene zaštite Hrvatskog liječničkog zbora održali su okrugli stol o kvaliteti zdravstvene zaštite, njenom okviru i cilju 17. rujna u Hrvatskom liječničkom domu u Zagrebu.

Sustavna edukacija nužna je za osiguranje kvalitete i sigurnosti zdravstvene zaštite

Direktor Agencije za kvalitetu i akreditaciju Federacije Bosne i Hercegovine dr. Zoran Ridanović govorio je o važnosti edukacije zdravstvenih i drugih profesionalaca u oblasti kvalitete i akreditacije.

Danas ne postoji sustavna edukacija za kvalitetu i sigurnost zdravstvene zaštite. Agencije za kvalitetu, smatra Ridanović, ne mogu same provoditi takvu edukaciju i nužan je nacionalni sustav edukacije za kvalitetu i sigurnost zdravstvene zaštite na svim razinama i za različite profile zdravstvenih profesionalaca i suradnika u zdravstvu.

Ridanović ističe da je prioritet uvesti edukaciju o sigurnosti pacijenata na sve razine zdravstvenog sustava i njome obuhvatiti i pacijente, njihove obitelji, javnost, medije, organizacije potrošača, vladina tijela, itd. Programe edukacije za sigurnost pacijenta trebalo bi razviti i implementirati za sve edukacijske institucije koje imaju zdravstvene nastavne planove i programe, profesionalna akreditacijska tijela te odbore i tijela za ocjenu diploma, certificiranje i (re)licenciranje. Drugi prioritet je medicina zasnovana na dokazima, razvoj, adaptacija i implementacija kliničkih smjernica, a treći klinička revizija.

Prezentacija: Edukacija zdravstvenih i drugih profesionalaca u oblasti kvalitete i akreditacije

više o Okluglom stolu..


Edukacija i obuka za kvalitet i sigurnost zdravstvenih usluga

Za one zdravstvene ustanove koje prvi put učestvuju, AKAZ nudi 16 osnovnih i obaveznih edukacijskih modula (vidi niže).

Za zdravstvene ustanove koje su prethodno učestvovale u pilot projektima i koje već imaju određena iskustva u podizanju unutrašnjih sistema poboljšanja kvaliteta i sigurnosti, mogu se organizirati posebne vrste edukacije/obuke.

Osnovni i obavezni moduli

Ovi moduli u ukupnom efektivnom trajanju od 3 sedmice su:

  1. Sistemi kvaliteta u zdravstvenoj ustanovi : strateška pitanja, politika kvaliteta i zakon; principi poboljšanja kvaliteta; organizacija, principi upravljanje kvalitetom i rizikom; menadžment promjena; finansiranje kvaliteta (2 dana; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači);

  2. Projekt u ustanovi : timski rad, koordinacija i akciono planiranje (1 dan; koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači);

  3. Akreditacijski standardi : pregled standarda, zahtjevi iz standarda, obaveze zdravstvene ustanove i koristi implementacije standarda (2 dana; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači);

  4. Distribucija standarda, samoocjena i uutrašnja ocjena (1 dan; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači);

  5. Strateško planiranje (1 dan; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači);

  6. Sigurnost pacijenata i principi upravljanja kliničkim i nekliničkim rizicima u zdravstvenoj ustanovi (2 dana; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači, tehničko osoblje, administracija);

  7. Politike i procedure na temelju akreditacijskih standarda (1 dan; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači, kliničko i nekliničko osoblje);

  8. Metodi poboljšanja kvaliteta : stručnost, vještine i odgovornost osoblja; klinička praksa; standardi i kontinuitet; upravljanje rizikom i sigurnost; upravljanje resursima (1 dan; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači);

  9. Klinička revizija (2 dana; menadžeri, koordinator, članovi komisije, kliničko osoblje i osoblje za podršku);

  10. Medicina zasnovana na dokazima i adaptacija kliničkih vodilja (2 dana; menadžeri, koordinator, članovi komisije, kliničko osoblje i osoblje za podršku);

  11. Indikatori izvršenja (1 dan; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači, administracija);

  12. Mjerenje iskustva i zadovoljstva pacijenata (1 dan; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači, administracija);

  13. Sistem žalbi (1 dan; koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači, administracija)

  14. Sistem prijavljivanja incidenata u zdravstvenoj ustanovi (1 dan; koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači, administracija);

  15. Implementacija prava pacijenata u zdravstvenoj ustanovi (1 dan; koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači, administracija);

Vanjski mehanizmi ocjene i akreditacija zdravstvenih ustanova : ciljevi i karakteristike, porast programa, implikacije za obuku u poboljšanju izvedbe (1 dan; menadžeri, koordinator, članovi komisije, unutrašnji ocjenjivači).

Napredna obuka

Za zdravstvene ustanove koje su prethodno učestvovale u pilot projektima i koje već imaju određena iskustva u podizanju unutrašnjih sistema poboljšanja kvaliteta i sigurnosti, organizirat će se posebne vrste edukacije/obuke u dogovoru s tim zdravstvenim ustanovama i nakon sklapanja ugovora, bilo u prostorima AKAZ-a, bilo na radnim mjestima u zainteresiranoj zdravstvenoj ustanovi. Ovakvi ugovori mogu se sklapati s nadležnim mnistarstvima zdravstva, odnosno zavodima za zdravstveno osiguranje. Budući da se radi o veoma specifičnoj obuci, AKAZ će angažirati odgovarajuće stručnjake iz zdravstva ili nezdravstvenih sektora kada to zahtijeva priroda teme.

    Primjeri:

  1. obuka za etička i pravna pitanja u kliničkoj praksi ; 1 dan; medicinsko osoblje;
  2. obuka o povjerljivosti i sigurnosti medicinskih zapisa o pacijentima, a posebno u slučajevima gdje postoji elektronska zdravstvena dokumentacija; 1 dan; medicinsko osoblje;
  3. obuka za sve osoblje koje rukuje kliničkim otpadom: kontrola infekcije, pitanja zdravlja i sigurnosti na radnim mjestima i upravljanja rizikom: 1 dan; medicinsko i nemedicinsko osoblje;
  4. obuka za osoblje koje rukuje opasnim hemikalijama; 1 dan, medicinsko i nemedicinsko osoblje;
  5. obuka za osoblje odgovorno za obezbjeđenje o načinu ponašanja u situacijama fizičkog nasilja i verbalnog vrijeđanja; o komunikacijskim vještinama i brizi za klijente; 1 dan; nemedicinsko i medicinsko osoblje;
  6. obuka u oblastima koje su važne za organizacionu jedinicu, uključujući i ažuriranje politika i procedura, te poduzimanje aktivnosti kao rezultat provjere kvaliteta; 1 dan, medicinsko i nemedicinsko osoblje.

Ova obuka bi se organizirala kao kombinacija primjene odgovarajućih standarda, kriterija, politika i procedura i stručne materije iz pojedinih oblasti.

Propozicije za učešće u programu edukacije i obuke

Edukaciju i obuku vršit će osoblje AKAZ-a i angažirani stručnjaci za pojedine teme. Edukacija i obuka obavlja se u prostorima AKAZ-a, utorkom, četvrtkom i petkom od 10,00 do 17,00 sati za aplikante iz Kantona Sarajevo s pauzom za ručak i kraćim pauzama za osvježenje učesnika. Detaljan plan i raspored edukacije zdravstvena ustanova će dobiti nakon kompletiranja zahtjeva svih zainteresiranih zdravstvenih ustanova za pojedine teme, sklapanja ugovora o edukaciji/obuci s AKAZ-om i plaćanja edukacije/obuke na transakcijski račun AKAZ-a. Za učesnike iz drugih kantona, nastava se izvodi u tim kantonima pri čemu zdravstvena ustanova treba osigurati odgovarajuće prostorije i logistiku. Svaki od učesnika dobit će odgovarajuće radne materijale i priručnike i/ili CD koji su uračunati u cijenu obuke najmanje 7 dana prije izvođenja edukacije/obuke. Sastav predloženih učesnika po funkcijama koje imaju u zdravstvenim ustanovama je obavezni minimum, što znači da svaka zdravstvena ustanova na obuku može uputiti i veći broj osoblja nakon dogovora i sklapanja ugovora s AKAZ-om. Minimalna kvota broja učesnika za organiziranje jednodnevnog ili dvodnevnog seminara, odnosno radionice iznosi - 25 polaznika. Maksimalna kvota po jednom seminaru iznosi 35 polaznika.

Početna

O Agenciji

Akreditacijski standardi

Samoocjena i unutrašnja ocjena

Vanjska ocjena i akreditacija

Facilitacija

Fokus na pacijenta

Klinička revizija

Klinički putevi

Kliničke vodilje

Indikatori izvedbe

Mentalno zdravlje

Apoteke

Vaše mjesto za razmjenu dobre prakse


Projekti

Publikacije

AKAZ Konferencije

Korisni linkovi

Odabrani članci domaćih autora iz sigurnosti i kvaliteta


Pretraživanje


WWW AKAZ


Za pregled pojedinih dokumenata potrebno je imati
Adobe Reader

AKAZ © 2003 -